Hemma från jobbet!

Gurra & Jacke var hemma själva en stund tills jag kom hem från jobbet, Anna gick till jobbet kl 15:20.

Man måste ju jobba skift för att få ekonomin att gå ihop.

Under tiden hade Gurra gjort färdigt både matteläxan och skrivit ner glosorna, alla rätt på matten.
Så jag blev jätteglad att han fixade det själv, matten brukar vara rätt svår.

Vi körde gångertabellen på tid, och han klarade hela sidan på 4,35 minuter, kanon, men han hade 2 slarvfel på 3*8.

Glosorna skall han förhöras på om en liten stund, men dom brukar han fixa galant.

Jacke har lite rättstavning han också, så han skall kollas på dessa, 2 fel när Anna förhörde honom.
Så vi får se om han klarar dom om en stund, han tyckte som vanligt att han inte behöver göra dom en gång till.
När jag sa till honom att vi ska ta dom senare, så svarade han dem har jag redan gjort, min kommentar blev med 2 fel ja, då gick han med på att ta om dom en gång till.

Nu ska jag bläddra igenom aftonbladet innan vi tar läxan igen.

Ikväll så blir det nog att bläddra lite mellan hockey Sverige-Schweiz på tv8 och kvartsfinal i handboll på SVT24.

Ha de bra, så hörs vi!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0