Golf!!!

Igår blev det inte mycket gjort för det rgnade mest hela dagen, barnen var med Anna 6 och svärmor på Maxi medan jag diskade, städade och tittade på Lost.
Idag har det blivit årets andra 18 håls runda så nu är jag helt slut, vi har ätit plockmat ikväll tillsammans med Ulla & Stig och nu sitter jag ute i solstolarna och skriver lite.
Golfen gick som väntat upp och ner, men mest ner.

Utflykt

Idag tog vi bilen ner till Helsingborg för shopping på Väla, det blev en massa köp bland annat Tiger Woods till Wii och nya DC skor till Jacke, fy fasen så dyra dom skorna var.
Efter Väla drog vi vidare till Hyllinge och deras köpcenter och även där blev det en hel del handlat och där intog vi även vår middag på Nova Grande och till er som åker dit, ät inte pizzan på detta ställe för det var den mest smaklösa pizza jag ätit på år och dar.
Anna är nu borta hos sina föräldrar och Gurra & Jacke är hos grannarna medan jag slö tittar på friidrotts vm samtidigt som jag tittar på Lost.

22:30

Jag och killarna tar oss ett kvällsdopp vid 22:30 och det var helt suveränt.

Det blev ett

Nytt batteri till 4-hjulingen idag, så jag och killarna har tagit ett par lång rundor.
Först var det jag och Jacke som drom iväg för att titta på Skottorpsslott och efter det en sväng på stranden, sen var det Wibbes tur och vi körde över skottorp ner till Östra Karup och vidare till Båstad för att sedan svänga av till Danne Håkansson i Hemmeslöv och sedan vidare hem.
Just nu sitter jag och slö tittar på Friidrotts EM samtidigt som jag tittar på Lost i datorn, medan barnen badar hos Gunnarssons och Ann tar igen sig på soffan.

Kanon

Väder är det idag igen, just nu 26 grader i skuggan så idag blir det inte mycket gjort.
Kusin Elin är här och spelar spel med killarna och Anna håller just nu på med ett våffelbak.
Jag funderar på om jag ska köra upp till Halmstad efter våfflorna för att köpa ett nytt batteri till 4-hjulingen för det är sådana här dagar man ska glida runt på den.

Själva

Så var vi själva igen för Fam Karlsson har dragit hem till Ljungby, men vi har haft några trevliga dagar i alla fall.
Idag har vi bara legat i solen och kastat pojkarna i poolen med jämna mellan rum.
Vi har nu dragit i oss varsin pizza och jag tittar på friidrotts EM, Gurra leker med grannarna och Anna & Jacke cyklade ner för att kolla om dom ska stiga upp med luftballongen i kväll, i så fall ska dom åka med.

Gör om detta om ni kan!

Idag tog vi bilen till Torekov för att fiska krabbor för detta stod på barnens önkskelista, vi la oss alla på bryggan gammal som ung och vi plockade krabba efter krabba, men efter en stund hörde jag ett rama skrik från Håkan och gissa vad dom hade plockat upp på en klädnyppa angnad med en räka, jo en ÅL tog dom, gör om det om ni kan.
Nu i eftermiddag har barnen badat hela tiden och vi har haft besök från Mora av tvillingarna Bengtsson, jag och Håkan har dragit oss oss ett par GT, och nu ska vi ner till havsbadet för att bada och grilla.

Fångsten!

Ålen och krabborna.

Söndag vid havet

Nu sitter vi på altanen och tar en kall tillsammans med Håkan & Sussi, idag har vi förstört en massa pengar på eurostopp i Halmstad och i morgon ska vi fortsätta med att sätta sprätt på pengarna i Ulfåsa.

Lördag

Idag har jag mest tittat på Golf från Stockholm, vi har även städat av huset och friggan eftersom vi ska få celebert besök i morgon då Fam Karlsson kommer och hälsar på.
Lundin kom förbi med sin cykel som  han hade problem med, sadlen gick inte att justera men det fixade sig med den satt som bara fa..
Gustaf och Jacob har lekt med Elin hela dagen och nu är dom och köper glass, sen skulle dom bort till Elin.

Fredag

Idag tog vi sov morgon som vanligt, intog en brunch vid 11:30 sedan tog jag och Anna bilen till Melby Gården för att hämta våra nya möbler och även gräsklipparen tog vi med hem ifrån Lahom som hade varit inne på rep.
Richard & Carro kom till oss i eftermiddag och vi trodde att dom skulle ligga i friggan ett par dagar men dom hade fått tag på bättre boende i Tylö under resans gång så dom stannade bara en stund innan dom drog vidare, synd.
Nu ska vi gå bortt med killarna och tjejerna från Västerås och spela minigolf, jag och Anna tar oss ett glas vitt & och en kall medan barnen spelar.
Håkan vi hörs i morgon, så bestämmer vi vad vi ska hitta på när ni kommer.

Ljungby

Fy fasen vad tråkig denna stad är på semestern, var hemma en sväng idag för att lämna av stolarna vi köpte samt klippa gräset och ta med släpet ner för att kunna frakta hem bordet.
Var uppe en sväng hos Fam Karlsson och det var det bästa med besöket i Ljungby, tog bilen och körde fort som fa. tillbaka till havet.
Gustaf var med mig hemma och Jacke har lekt men Elin & Ebba hela dagen, när vi kom ner så stack killarna bort till Elin men Gurra kon snaret tillbaka hade sprungit in i en taggtråd och slitit upp en stor reva i foten och rispat benet, så foten fick syster Monica ta hand om för tejpning och på benet har han ett stort bamse plåster, det var det enda som fanns till hands.
Nu har barnen krupit till kojs så ska vi snart också göra.

Smörgårds bordet på Solliden Restaurangen

Hemma igen efter Stockholms utflykten!.

Resan var kanon tyckte vi alla men det är lika skönt att komma hem igen.
När vi kom upp till Stockholm tog vi en promenad till hotellet för att checka in men vårt rum var inte färdigt så vi lämnade bagaget på hotellet och tog en promenad på stan, gick sedan tillbaka vid tre och checkade in för att sedan dra vidare till Gröna Lund och där var vi några timmar innan vi tog en promenad tillbaka till hotellet, med en liten omväg så vi fick se Stureplan.
När vi klev ur hissen stod som sagt va Wassberg där, sedan slappade vi en timme på rummet innan vi skulle gå ut för att äta en bit mat.
När vi kom till hissen stod Anders Södergren och Björn Ferry svettiga där, dom hade troligvis kört ett pass.
Tog hissen ner och möte Jörgen Jönsson, Tomas Gustavsson och Niklas Alexandersson så vi var inte dom ända kändisarna på hotellet.
Efter en god frukost på tisdags morgonen så tog vi en taxi till vasa museet, efter vasa så gick vi till skansen.
Där gick vi omkring en stund innan det var dags för smörgårdsbord på Soliden restaurangen och efter det in tog vi våra platser för titta på allsången, jag och Anna tyckte att Drängarna var bäst medan barnen gillar Fakiren.
När allsången var slut gick vi tillbaka till hotellet, måste säga att killarna är duktiga inget gnällande någon gång.
På onsdagen så gick vi ner till gamla stan efter frukosten och bara spattserade en stund innan vi gick och tittade på vakt avslösningen och efter det så gick vi i affärer så killarna fick handla innan det var dags för att hämta våra väskor på hotellet innan vi skulle ta tåget tillbaka till västkusten.

Bilder finns nedan!

På plats!

Vasa skeppet

Stureplan besökte vi.

Jag & barnen kollar in kartan så vi kommer rätt.

Vackert!

På brygga på Gröna Lund!

Jacke & Gurra vid Malaco hjulet.

Stockholm

Så var vi äntligen upp i Stockholm, det första vi gjorde var att gå en sväng på stan innan vi drog vidare ut till Gröna Lund.
Men Gröna Lund var ingen höjdare enligt oss, men vi var där några timmar så killarna fick roa sig.
Sen tog vi en promenad hem till hotellet, och den första jag möte när jag steg ur hissen var Tomas Wassberg.
Och jag kunde inte hålla tyst utan hälsade på honom, och sa i nästa mening till honom att jag var tvungen.
Nu ska vi slappa en stund på rummet innan vi går ut och äter en bit mat.

Stockholm

Idag drar vi upp till Stockholm en sväng för att gå på Gröna Lund, Allsång på Skansen, Vasa museet mm.
Vi hörs!

En sväng

På 4-hjulingen tog jag och Jacke på förmiddagen, vi skulle bara köra upp och hälsa på farfar.
Men så körde vi förbi Mellby Gården och där hittade vi nya möbler till vår altan i stan, så det blev ett Teakbord och hela nio stolar till det, fick en på köpet.
Sen drog vi en repa på stranden jag och Jacke innan vi körde hem, i eftermiddag blir det nog en sväng till golfbanan, farfar ville följa med på en korthåls runda.

Loppis!

Så har vi tillbringat hela dagen med att sälja av gamal skit, barnen har suttit vid bilen i stort sett hela dagen och sålt sina gamla leksaker.
Ikväll blir det en pizza från Picasso i Båstad, och i morgon får vi försöka förbereda inför avfärden till Stockholm på måndag morgon.

Kändisar!

Så var vi tillbaka från Båstad och ett par kändisar såg vi, den största enligt mig Tomas Johansson men enligt andra så var det Ankan, Anna Anka alltså i egen hög person och lika ful som vanligt.
Annars så åt vi bara lite nat och glass och strosade omkring, finns en och annan hyfsad båt i hamnen.

Båstad

Nu drar vi in till Båstad och bara glider om kring en stund, kanske äter vi en god glass tar och en kall.
Idag har vi packat bilen med gammal bråte som vi vill bli av med, barnen ska ha bagage loppis i morgon nere vid minigolfbanorna.

Grattis till?

Emma & Dennis som vann en golf tävling i Lagan i veckan.
I dag har vi varit och shoppat och inte gjort mycket mer, barnen har lekt med Ebba & Linn i kväll och Elvis har rymt hem ifrån idag, så nu är vi två inte kompisar, men han fjäskar för mig hela tiden , så han begriper nog att han har gjort något fel.

Stranden igen!

Nu drar vi ner till stranden igen för kasta vaboba i havet, för det är för varmt för att ligga kvar uppe vid stugan.

Grattis Mor, Farmor & Svärmor!

Önskar Fam Wiberg!
Idag har vi varit i Kristianstad och firat morsan och är nyss hemkomna, barnen flög iväg direkt.
Jacke stack bort till Linn som har kommit ner ifrån Stockholm och Gurra gick in till Gunnarssons.
Jag och Anna sitter nu och tittar på Allsång på skansen, nästa vecka är vi på plats i Stockholm då ska det sjungas.

Slappar dag!

Idag har det varit en ny slappar dag, vi har mest legat i poolen och i solen, var även nere på havsbadet en sväng i kväll för bad och grillning.
I morgon ska vi till Kristianstad för att fira farmor som fyller 65.
Nu blir det ett nytt avsnitt av lost.

Fy fasen!

Vad varmt det har varit idag, 35 grader stod termometern på ett tag.
Så idag har man mest legat i havet och poolen, nu har vi tuggat i oss varsin pizza och som vanligt gjorde jag ett dåligt val och tog en mexicana det starkaste av dom alla bara en massa jalapeno på den, så man svettades ännu mer.
Nu sitter man och väntar på VM finalen, barnen tränar putning och Anna plockar med disken.

Hett!

Idag är det så varmt så det går inte vara uppe vi stugan så nu drar vi ner til beachen.

Golf

När barnen kom hem ifrån golfbanan så körde vi iväg och köpte ett nytt golfset till Jacke, dom gamla klubborna var för korta för honom.
Sen var det bad och sol som gällde och nu har vi precis kommit hem ifrån banan igen och tagit ett familje bad  i poolen 27 grader precis lagom för mig.

Lugn och ro!

Nu fick jag äntligen lite lugn och ro, killarna stack bort till golfbanan och Anna och Lisbeth drog in till Båstad.
Så nu ska jag och Elvis slappa.

Stranden!

På stranden blev vi inte långvariga, för när vi kom ner så gick solen i moln och det blev kallt som fan så vi åkte upp och fikade i stället.
Jag har tittat på ett par avsnitt av Lost och Anna & Lisbeth har legat i solen hela dagen.
Til kvällsmat har jag lagat, gissa vad ja just det Tacos.
Låg en sväng  poolen och slapade på en luftmadrass men fick inte vara ifred på killarna trots att dom lovade att bara simma runt mig och ta det lugnt.
Men ack så bedragen jag blev, dom snurrade mig på madrassen så tårarna rann på mig(kalt som fan 25 grader) och jag skrek på hjälp från Anna men hon sket i mig som vanligt.

Gräs

Nu har man klippt gäsmattan sedan blir det stranden en sväng, riktigt kanon väder idag.

Modem

Har nu varit i laholm och införskaffat ett nytt modem, ungarna lyckades ta sönder det andra så nu kan jag uppdatera lite oftare.
Sitter nu och väntar på gästerna från bladvägen, har även idag lämnat in 4-hjulingen, handbromsvajeren gick av.
Idag har det varit en mellan dag med sol och det är rätt skönt faktiskt, men telefonen har gått varm i stället bara krabb på jobbet, rätt skönt att dom får märka hur jag har det hala jävla dagarna.

Slappar dag!

Idag har vi bara tagit det lungt.
Anna har varit på en shoppingrunda och jag och killarna har varit på golfbanan och skjutit skarpt, men annars har vi bara slappat.
Per & Morsan har kommit ner med sin husbil och nu har vi fått i oss lite grillat och sitter och väntar på fotbollen.

Krig!

I kväll när vi kom hem ifrån poolen så blev det vatten krig mellan mig och frugan, det slutade nästan med att hon satt i hundens badbalja men hon fick sista ordet ifrån toaletten men kaskad vatten när jag höll på med poolen, men det såg rätt kul ut när hon satt där i baljan och det tyckte grannarna också.
Men fan va kul det var, vi får nog göra om det i morgon

Sandfilter

Var idag upp i Halmstad och köpte ett sandfilter till poolen så nu är det bra kräm på reningen, annars så har vi legat och solat mesta delen av dagen, vid 19:00 ska vi sticka ner till havvattenpoolen för att bada och grilla sen kommer det inte att hända så mycket mer idag.

Sol!

Var det i morse när vi steg upp, om man nu kan kalla 10:30 morgon, åt en brunch och drog sedan ner till havet.
Men när vi kom ner så gick solen i moln så vi stannade bara där en timme, kom upp och trodde att jag skulle kunna ta ett dopp i poolen icke sa nicke, det var hur skitig som helst, och det hade jag märkt i morse också så jag chockklorerade den då och trodde att allt skulle vara bra när jag kom hem.
Men så började jag spola vatten i slangen och märkte att det var kolsvart, ringde Laholms kommun och fick reda på att dom hade haft en läcka i Laholm och fått spola rören och nu hade naturligvis skiten kommit till mig och bara mig ingen av granarna hade fått något.
Och då var det som så att när vi fyllde upp poolen igår kväll efter allt badande så kom där en skitklump in i mina rör som lossnar efter hand, så nu har jag fått tömma poolen och spolat vatten i tomma intet i 2 timmar.
Men nu har vi klart och fint vatten igen så jag kan fylla om poolen, tyvärr så är där inte 27 grader varmt längre, men solen skiner i alla fall.
Branen leker med Ebba, Vera & Märtha just nu och jag erbjöd precis granen ett dopp i poolen men han avstod.

Fotbollscup

Idag har vi varit i Trönninge, där Gustafs lag har spelat fotbollscup och det gick hyfsat för LIF blå, en förlust och två oavgjorda för killarna blev det.
Efter att dom var utslagna så drog hela laget ner till stranden för att bada även en och annan ledare hoppade i, jag hade tyvärr inte några badbyxor med mig så jag fick vänta med doppet tills vi kom hem.

Semester!

Idag har vår semester börjat så vi har nu kommit hem, till Skummeslövsstrand alltså.
Detta är nu vår bas, som vi utgår ifrån under 5 veckor, det enda vi har planerat är en tur till vår huvudstad under v29 med besök på allsång på Skansen, Gröna Lund och Vasa Museet.
Har precis öppnat den första kalla för semestern men absolut inte den sista.
Nu ska jag titta på andra halvlek mellan Brasilien-Holland, men vi hörs var så säkra.

Kalas!

Idag har vi firat faster Marlene som fyller år, det blev Tacopaj.
Har även hunnit med att slå av gräset innan avfärden i morgon till stugan, John var här och målade klart.
Anna kom hem nu vid 21:00 och skrek i dörren, gissa vem som har semester, men jag själv får vänta tills i morgon för att skrika ut min glädje för detta ändamål.