Veckan som gått

Måndagen flöt på utan några större bekymmer endast litet problem med lamellbanan, var hemma vid 19:30.
Tisdagen och onsdagen var det så små problem att det inte ens är lönt att gnälla över, det största bekymmret var att Troja torskade borta mot lakers.
Men så kom denna jä... torsdag, det började med att vi fick ett litet hål i yttermantlen på ugnen, men detta fixade vi genom att gå in och riva en del av ugnen och sen så körde vi på igen och jag fick med mig alla så vi bestämmde att vi skulle köra ut alla 5 smältorna denna dag också.
Men icke sa nicke, när jag ligger som skönast i massagestolen så ringer dom och skriker att det har gått hål i botten på ugnen istället och stålet rinner tyvärr rätt ner på tippkolven, så kvällen blev lång här nere.
Men nu är cylindern utplockad och ska iväg på renovering i Lagan, ugnen kommer att repareras under fredagen, Tomas på Ohlssons rör kommer och fixar alla vatten läckor som uppstod i samband med att smältan rann ut så min för hoppning är att allt kommer att vara ok när fredagen är till ända, sen får vi se om vi ska gå in och köra någon i helgen eller vänta tills på måndag.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0