Slalom i myrebobacken!

Idag har killarna provat på slalom för första gången i sitt liv och det blev fullt ös från början.
Det första jag var rädd för var att dom inte skulle klara av liften, men det gick klockrent med lite hjälp av Micke Klingen som var på plats och hjälpte killarna i dom två första åken sen gick det utan besvär, så tack Micke.
När vi hade nått toppen i Gustaf & Jacobs första åk så försökte jag förklara för dom hur dom skulle stå och att dom skulle ploga med skidorna så att det inte gick så fort ner, jag visade och åkte ner 20 meter först kom Jacob sen Gustaf utan några problem.
Sen åkte jag ner 40 meter till och sa till Jacob att åka och han kom som ett skollat troll ner för backen så jag hann inte få tag på honom så det blev störtlopp hela vägen, vänder mig om och då kommer Gustaf i full kareta han också men jag lyckas fånga in honom.
Men efter det så åkte vi några åk i stilla lungt tempo, sen flöt det på hela kvällen.
Efter tre åk så klarade dom sig själva, dom riktigt jä... duktiga på att åka för att vara första gången.

Nu måste dom bara lära sig att bromsa riktigt för det var si och så där med.

På lördag bli det backen igen har vi bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0