Lugn dag!

Trodde jag, den började med att killarna firade Anna sen kom målaren och även snickaren tittade förbi för att kolla vad som skulle beställas till altanbygget.
Vid 13:00 började Gurras fotbollsmatch den blev oavgjort 6-6 efter en stark upphämtning av Ljungby killarna.
Var sedan en sväng i Halmstad och hemma igen vid 16:00 ungefär.
Tog sedan bilen ner till jobbet för att hämta en liten gummibit, och då började det som vanligt. Hörde något som forsade.
Vi hade fått en vattenläcka på åvattnet så hela smältverket stod under vatten, så det var bara att få tag på rörmokare & elektriker och som tur är har man pålitligt folk som hjälper en.
Både Tomas från Ohlssons rör och Micke från Eltt var här på ett lite kick.
Jag hade fått stopp på vattnet när dom kom men det var även tvunget att det lagades så att vi kunde producera i morgon och det fixade Tomas.
Men vi var även tvugna att få ut allt vattnet ur lokalerna och tappgroppen och det har jag och Micke hållt på med tills nu.
Pumparna i tappgroppen hade stannat så det var bara att sätta ner dränkbara pumpar, men vi hade inte mer än två, så Dan på Sohlbergs fick rycka ut och lämna ut ett par till.
Och tur var det, för det hade tagit hela natten om vi inte hade fått tag på honom.

Nu ska jag åka hem och lägga mig, så go natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0